Crăciunul și goana după cadou

Noiembrie.

chatimals.jpgPiața începe să abunde în globulețe și beteală. Și în reclame tv, pe canalele de desene animate, cu cele mai scumpe jucării.

Cred că vă sună familiar. Și, din păcate, va fi un subiect actual nu doar în acest sezon, ci și la anu', și peste doi ani, și tot așa...

Nu întâmplator am ales ca titlu cel din filmul omonim, în care un tătic se dă peste cap, la propriu, pentru a-i găsi fiului jucăria dorită, evident, vizualizată într-o reclamă tv. Cam asta fac părintii în perioada premergătoare sărbătorilor: aleargă - la propriu - după cea mai bună ofertă pentru jucării apărute hop-și-așa în reclame, la modul cel mai incisiv cu putință.

Partea interesantă este că prețul, deși piperat inițial, ajunge să se înjumătățească înainte de Crăciun, singurul risc fiind să se epuizeze stocul înainte să pui mâna pe una bucată jucărie.

Să luăm ca exemplu hamsterul Chatimals: o jucărie de pluș de 15-20 cm înălțime, care conține un mecanism prin care înregistrează preț de câteva secunde zgomotul din încăpere, după care îl reproduce cu o voce gen Chip&Dale. O jucărie amuzantă, care iți întoarce ca în oglindă orice ți-ar trece prin cap să spui.

A apărut anul trecut, pe la începutul lui decembrie, am reușit să o adjudec la o ofertă cu 50 lei și am prins ultima bucată de pe raft. După sărbători n-am mai văzut-o la vânzare nicăieri. Anul acesta, hop, apare din nou, cu preț de pornire 99 lei.

Hmmm. Dacă merită? 50 lei da, 99 lei categoric nu! Nu o poți folosi ca jucărie de plus, pentru că mecanismul interior o face grea și rigidă, ci doar să iți spui singur cuvinte drăguțe pe care să le auzi apoi, ca și cum ar veni de la altcineva. Punct ochit: stima de sine.

mightybeanz.jpgUn alt aspect pe care aș vrea să vi-l împărtășesc este o anume politică de marketing, pe care poate n-ați sesizat-o: în ciuda reclamelor agresive, unele jucării au totuși loturi mici și se epuizează mult înaintea zilelor de Crăciun.

De exemplu, așa s-a întâmplat anul trecut cu Mighty Beanz. Însă stocurile s-au împrospătat din abundență în luna ianuarie. Pentru cunoscătorii pieței, se știe că aceasta este o luna moartă ca vânzări, deci gândiți-vă ce rezultate poate avea o astfel de strategie: în decembrie vindem oricum, orice, oricât, dar creem o portiță și pentru ianuarie, fluturând prin reclame imagini cu jucării pe care copilul le va cere, dar le va găsi abia după ce toată agitația sărbătorilor a trecut. Pentru ca vânzările să aibă continuitate, v-ați prins.

Prin urmare, vă urez inspirație la cumpărături, rezistență maximă la presiunile pieței și să găsiți cea mai bună ofertă pentru ceea ce-și dorește copilul vostru!

0 responses to "Crăciunul și goana după cadou"

  1. There are currently no comments.

Leave a Reply

Mail will not be published